Agenda

08.45 - 09.30 Welcome & coffee

team-image

09.30 - 09.40

Introduction: Trends in e-commerce

Karen geeft het startschot met een kort overzicht van de Belgische stand van zaken in digital commerce.

team-image

09.40 - 10.10

Keynote: E-commerce – from leading edge to part of the routine

In this opening keynote, Bert will set the scene and share insights on the evolution of e-commerce and the digital consumer in Belgium. He will discuss why e-commerce in Belgium is showing signs of maturity and how we can reach the next level of e-commerce experience.

team-image

10.10 - 10.50

Keynote: 10 strategies to sell more with your website

Meer inkomsten halen uit hetzelfde aantal bezoekers, hoe doe je dat? Dat ontdek je in deze sessie waarbij Karl Gilis 10 universele maar vaak vergeten principes uitlegt. Tientallen cases met cijfers maken duidelijk wat het effect kan zijn als je deze principes toepast op je website. Houd je notitieboekje bij de hand, want nog nooit kreeg je zoveel praktische tips en ideeën op zo’n korte tijd.

10.50 - 11.20 Coffee break & networking (with MeetMatch)

Build

Grow

Expand

team-image

11.20 - 11.45

Nieuwe verplichtingen voor de online handelaar in 2017

Wetgeving in e-commerce evolueert razendsnel. In 2017 en 2018 werkt de EU aan heel wat nieuwe regelgeving als onderdeel van het ‘Digital Single Market’-pakket van wetgeving: de GDPR, nieuwe regels rond geoblocking en uitgebreide waarborgverplichtingen, een verplichte toegankelijkheid van webshops voor blinden en slechtzienden,… Bart Van den Brande geeft u een update van wat eraan komt, zodat u weer even mee bent en uw onderneming tijdig kan voorbereiden op nieuwe verplichtingen. Bovendien licht Bart ook kort de rol toe van kwaliteitslabels bij het compliant maken van uw webshop.
team-image

11.20 - 11.45

To be announced shortly

More info coming soon
team-image

11.20 - 11.45

Hoe omnichannel moet je als retailer zijn?

Wanneer je als retailer met online en offline kanalen wilt groeien in de retailwereld van vandaag, is het nu tijd om te beginnen met de implementatie van omnichannel-oplossingen die je in staat stellen om consumenten aan te trekken, te converteren en te behouden en dit over de kanalen heen. Peter De Ranter, founder van Tilroy, legt uit hoe omnichannel je als retailer moet zijn.
team-image

11.50 - 12.15

Online ondernemen in de praktijk

Tijdens deze interactieve sessie gaat Anke Vandenbussche samen met Bas Beerlage, Commercieel Directeur van Fireplace haarden, dieper in op online ondernemen. Hoe heeft Fireplace het online ondernemerschap aangepakt en naar een hoger niveau getild? Hoe is Fireplace er als groothandel in haarden en kachels in geslaagd hun uitgebreide netwerk aan dealers online te brengen? Welke successen hebben zij geboekt en wat waren de valkuilen?
team-image

11.50 - 12.15

Driving value through a relentless focus on customer centricity

In deze presentatie geeft Stefan Venken een inzicht in de unieke bedrijfscultuur van Vente-Exclusive.com waar klantgerichtheid in het hart van zowat elk project zit. Van de aanwerving van nieuwe mensen tot het ontwikkelen van processen en diensten, blijft de focus van het bedrijf steevast dezelfde. Als relevance manager probeert hij het aanbod en de beleving van de webshop maximaal af te stemmen op de verwachtingen van de klant. In zijn zoektocht om de resultaten van data-analyses optimaal te matchen met wat de klant echt wil, maakt hij gebruik van een panel van experten dat is samengesteld uit de meest geëngageerde leden van Vente-Exclusive.com en werkt hij samen met IT aan de ontwikkeling van functionaliteiten die de shopervaring een hoogst persoonlijk karakter geven.
team-image

11.50 - 12.15

Internationaal ondernemen via marktplaatsen

Internationaal ondernemen op marktplaatsen: welke marktplaatsen zijn er? Hoe kan je efficiënt zonder grote investeringen Europa bereiken? waar moet je op letten bij internationaal ondernemen (bv. BTW, payment, logistiek, wetgeving,…)?
team-image

12.20 - 12.45

De zin en onzin van productfoto's: meer rendement in 5 sleutels

Mooiere productfoto’s verkopen beter. Wat is aan te raden en wat niet? Wat is het effect van goede productfoto’s? Denk bijvoorbeeld aan een hogere conversie en een lager retourpercentage. In deze presentatie ontdek je wat wel en wat niet te doen en hoe je dit kunt automatiseren of vereenvoudigen.
team-image

12.20 - 12.45

team-image

12.20 - 12.45

De uitdagingen van food in e-commerce

Voeding online verkopen. Wat zijn de uitdagingen en hoe pak je die best aan? In deze presentatie leer je hoe Rob The Gourmets’ Market omgaat met de uitdagingen in deze opkomende nichemarkt. Welke impact is er op de organisatie? Hoe ga je om met gewichtsproducten? Hoe breng je verse voeding tot bij de klant? En oh ja, hoe kan je de prijs van een stuk fruit berekenen nog voor het gewogen is?
team-image

12.20 - 12.45

Web performance als essentieel onderdeel van de user experience

Web performance is een essentieel onderdeel van de user experience: gebruikers verlangen stabiliteit, ongeacht het aantal bezoekers die samen met hen naar je online shop surfen. De stabiliteit van een succesvolle online store begint bij een solide technische architectuur. In deze sessie geeft Thijs u enkele tips om uw platform stabiel te houden en gaat hij in op infrastructuurkeuzes, opbouw van uw technologiestack, caching technieken, meten van vertragende factoren en de compromissen die gepaard gaan met deze keuzes.

12.45 - 13.45 Lunch break & networking (with MeetMatch)

team-image

13.50 - 14.15

One customer. Many journeys. Infinite possibilities

Customers are seizing control of the marketplace. They have become savvy consumers in their personal lives, sophisticated buyers at work, and their journeys with brands are amorphous, crossing channels and touch-points. Learn how taking an outside-in view of your business can set the course for your digital transformation, and put you a step ahead of today’s sophisticated customers.
team-image

13.50 - 14.15

De key drivers van snelle online groei

Hoe bereik je een continue online groei? Aan de hand van de ultieme key drivers laat Frans Appels zien hoe je conversie, traffic, omzet en winst structureel kan laten groeien. Hoe optimaliseer je de customer journey buiten en op je site door relevante online uitingen en continue optimalisaties. Met concrete voorbeelden uit de diverse sectoren.
team-image

13.50 - 14.15

Alles voor een glimlach

Coolblue, ooit begonnen als studentenbedrijf, nu één van de grootste webwinkels in België en Nederland. De succesfactor? Een obsessieve focus op klanttevredenheid. Ontdek hoe Coolblue zijn slogan Alles voor een glimlach toepast op elk niveau. Van de lancering van een eigen bezorgdienst tot een handgeschreven kaartje.
team-image

14.20 - 14.45

De 10 do’s bij de uitbouw van een online kanaal

Elk bedrijf verkoopt een verhaal, of je nu producent, wholesaler of retailer bent. De uitbreiding van het aantal saleskanalen is een feit. Dus de opzet van een online kanaal is bijna verplicht om een gevestigde waarde te blijven in deze digitale wereld. Maar hoe pak je dit nu precies aan? Met welke factoren moet je rekening houden? Hoe ga je ervoor zorgen dat jouw online kanaal succesvol is? Vandaar een presentatie van de 10 do’s die bedrijven zal helpen met hun digitale transformatie.
team-image

14.20 - 14.45

Online and mobile payment of bills: how it can revolutionize your way of working

In a world where the electronic share of the number of invoices keeps rising, you will discover how providing smart billing and payment solutions can make you gain valuable time, limits your financial risk and improves your order to cash cycle.
team-image

14.20 - 14.45

The 21st century spice trade

Meer dan 1000 jaar geleden bracht de zijderoute de internationale handel tussen Azië en Europa op gang. Dat exporteren groeikansen biedt, staat dus al langer buiten kijf. Maar zijn retailers klaar voor de game changer van de 21e eeuw? Een internationaal online productaanbod met een premium service is dé manier om aan de wensen van de consument van vandaag te voldoen. Going global en going premium is dus een opportuniteit voor retailers in alle markten.
team-image

14.50 - 15.15

Het belang van een goede domeinnaam en hoe deze te beschermen

Met zijn 18 jaar ervaring in de branche van domeinnaamregistraties, kan Bart perfect uitleggen wat de kenmerken zijn van een goede domeinnaam voor e-commerce. Naast het geven van tips en trucs, legt Bart ook het belang uit van nameserverdiversificatie en van SSL-certificaten.
team-image

14.50 - 15.15

Succesvolle IT architectuur in de back-end

Een belangrijk onderdeel van het uitbesteden van de logistiek en bijbehorende opslag is de IT-koppeling. De logistieke verbinding tussen de webshop, het Warehouse Management Systeem, de verschillende vervoerders en de berichtgeving naar de consument zijn van cruciaal belang. Welke structuur kies je als webshop om mee te gaan in de klantvraag tegen de juiste kosten? Er zijn tal van platforms maar ook verschillende marktplaatsen. Een feilloze integratie, maar nog belangrijker een gestroomlijnd proces vanaf het plaatsen van een bestelling tot het afleverbewijs moeten uiteindelijk resulteren in een tevreden consument.
team-image

14.50 - 15.15

Internationale marktplaatsen: het belang van de juiste oplossing

Data feed management is een enorme uitdaging voor e-commerce bedrijven. Het potentieel van de internationale markt is nooit dichter geweest. Tegelijkertijd zorgt het kluwen aan technische vereisten voor een operationele en administratieve nachtmerrie. Ontdek hoe de juiste oplossing ervoor kan zorgen dat die nachtmerrie verandert in een operationele droom. Je webshop meteen met honderden internationale kanalen zoals marktplaatsen, prijsvergelijkers en affiliation channels verbinden? Zo kan het.
team-image

15.20 - 15.45

How digital impacts the retail industry

Changing consumer behaviors are causing drastic changes in the retail industry. Now more than ever consumers are able to choose out of thousands of retailers from the comforts of their own home. How will you be able to attract the right customers and compete with other retailers in your industry? What technologies are impacting the market? Lionel Soccal explains how the retail industry is evolving and offers best practices leveraging Google technologies in key markets.
team-image

15.20 - 15.45

Succes in e-commerce – de basis is techniek!

Reeds 18 jaar bouwt ISAAC, samen met haar opdrachtgevers, aan nieuwe, innovatieve en complexe functionaliteiten op het web. Helaas monden niet alle projecten, na oplevering, uit in een groot commercieel succes voor onze opdrachtgevers. En waarom rendeert dat ene kleine project na een paar jaar nog steeds, terwijl dat hele grote mega project al na 2 jaar wordt ontmanteld? Wat is het geheim van een succesvol IT-project in e-commerce land? Rob deelt zijn ervaringen van meer dan 10 jaar online software ontwikkeling, aan de hand van praktijkvoorbeelden en oneliners.
team-image

15.20 - 15.45

To be announced shortly

More info coming soon

15.50 - 16.10 Short break & networking (with MeetMatch)

team-image

16.10 - 16.50

Panelgesprek rond cross-border e-commerce

Cis zit samen met enkele invloedrijke vakkundigen rond de tafel voor een boeiend gesprek rond cross-border e-commerce. Wat betekent online handel over de grens?

 

Dit zijn de panelleden:

  • Steven Boelens, Baunat.com
  • Mike Boon, Kinderenkoning.be
  • Katia Longeval, Vakantieveiligingen.be
team-image

16.50 - 17.00

Wrap-up: 

Karen loodst je door de hoogtepunten van de dag.

17.00 - 18.00 Network drink (with MeetMatch)